Jak se připravit na focení?

Dalším článkem seriálu o líčení a vizáži jsou rady určené modelkám. Praxí se osvědčilo, tyto řádky modelkám předat, pozitivně se to projeví na fotografiích. (Doporučení pro začínající modelky a amatérky)

Líčení
Pokud jste se rozhodly nechat se fotit, měly byste si uvědomit, že se nejedná jen o vaši spokojenost a pohodlí, ale že máte i odpovědnost vůči fotografovi a jeho teamu. Je v zájmu všech, abyste na focení dorazily v co nejlepším zdravotním stavu, příjemném rozpoložení a s pokud možno bezchybným vzhledem a s jasnou představou, co očekáváte vy od fotografa nebo on od vás.

Jak se tedy co nejlépe připravit?

  1. Pokud je to možné, v dostatečném předstihu se sejdete s fotografem a vyjasněte si vaše požadavky nebo fotografův záměr. Můžete se podívat na inspirační fotografie, domluvit se, co zhruba bude třeba na focení přinést, kdy je vhodná doba (pro focení v exteriéru). Pokud je přítomna i vizážistka, vzájemně si ujasníte, jaké líčení, účes, oblečení a styl focení bude nejvhodnější.
    miniSeriál o líčení
  2. Pokud na fotografie chvátáte nebo jste totální začátečník, počítejte s většími náklady na jejich pořízení - jednak pravděpodobně nebudete dostatečně připraveny, a tudíž dá větší práci samotné nafocení i postprocesing, a jednak bude fotograf muset odsunout nebo zintenzivnit práci na jiných aktivitách a povinnostech. Čas jsou peníze.
  3. Začátečnicím doporučuji vyčkat s focením alespoň 2 týdny od první schůzky. Tento odstup bude postačující pro lehké změny životního režimu. Především je třeba hodně pít - ideálně bylinné a ovocné čaje, minerální vody (nutno střídat), čerstvé mošty, stolní vody - to vše nejlépe bez cukru a hlavně bez bublinek! Pleť se vám projasní, vypne a pročistí, rty nebudou potrhané, bříško splaskne. Samozřejmostí jsou lehčí jídla, která prospějí nejen vaší postavě, ale především pleti se sklonem k pupínkům a akné - omezte sladkosti, kořeněná jídla. Velký pozor na sůl, zadržuje v těle vodu a způsobuje otoky. Samozřejmostí je vynechání tvrdého alkoholu, víno jen v symbolickém množství. Vodu na pití noste stále při sobě, občerstvujte se průběžně celý den. Pít až v okamžiku pocitu žízně je nezdravé. Stejně tak vypití velkého množství vody najednou příliš zatíží organismus a pleti nepomůže. Vhodné jsou různé vitaminy a potravinové doplňky, např. Psyllium, které pročišťuje organizmus.
  4. Doporučuji pobyt v nezakouřených větraných místnostech, procházky, možné je saunování, plavání (po koupeli obličej i tělo ošetřovat kvalitními krémy), vířivky, skotské střiky a masáže (zpevní kůži a pomáhají odstranění celulitidy).
  5. Vyhýbejte se přímému sluníčku, pokud si neodpustíte opalování, pak nejlépe bez šperků, šňůrek kolem krku (pro focení dekoltu), event. naprosto bez plavek, pokud chcete fotografie celého těla. Spáleniny se léčí dlouho a stejně tak se špatně maskují neopálená místa. Průběžně používejte krémy s ochranným faktorem, a to i ve stínu. Ale pozor, někomu pleť reaguje na ochranné faktory vyrážkou! Pozor na parfemované přípravky, kolínské apod. – obvykle reagují se sluníčkem a vytváří na pleti pigmentové skvrny, někdy i trvalé.
  6. Vynechte pobyt v soláriu - způsobuje na kůži červené skvrny, které budou na fotografiích velmi výrazné, přestože v reálu jsou téměř neviditelné. Rozhodně nedoporučuji ani kombinaci sluníčko/solárium.
  7. Rozhodnete-li se pro snědší pokožku, pamatujte, že zvýrazní vrásky a celkově budete vypadat starší. Při použití samoopalovacího krému dbejte před použitím na peeling a řádné rozetření krému, a to naprosto všude (nezapomínejte např. na část krku pod vlasy, podpaždí apod.).
  8. Na focení přijďte bez spodního prádla, ev. s hodně volnými ramínky, gumičkami, pozor i na ponožky, prstýnky, náramky a brýle - veškeré otlačeniny jsou nežádoucí a mizí minimálně 20-30 minut, u citlivější kůže nebo v místě častého dotyku i déle.
  9. Neprovádějte depilaci, ani úpravu obočí těsně před focením - pravděpodobně vždy vznikne nějaký boláček, zanícené místo, flíčky, "husí" kůže apod. Pokud opravdu musíte chloupky upravit, pak použijte elektrický seřezávač. Nezapomínejte na pravidelnou masáž lufou, zabraňuje zarůstání chloupků.
  10. Důležitá je i manikýra - není nutné mít dlouhé nebo nalakované nehty, ale rozhodně upravené, neokousané a čisté. Nehty ostříhané "do masa" nebo naopak několika centimetrové drápy nikoho neokouzlí. Permanentní barvení řas alespoň týden před focením (někdy dělá flíčky na víčkách).
  11. Pečujte o své rty - nejen dostatetným přísunem tekutin, ale i krémy. Nemusíte utrácet za drahé pomády a tyčinky, stačí i obyčejná vazelína (v lékárně tuba cca 30 Kč - vydrží na celý rok). Rty ošetřujte průběžně několikrát za den. Ale pozor - je to pouze pé?e, nikoli ochrana - při opalování používejte raději tyčinku s ochranným faktorem. Vhodná je občasná masáž, např. měkkým zubním kartáčkem - rty se prokrví a odstraní se šupinky kůže. Rozhodně neokusovat! V zimě neolizovat-zvlhčení způsobí větší popraskání!
  12. Přijďte na focení bez make-upu, dobře odlíčenou a vyčištěnou pleť (kosmetičku navštivte zhruba 10 dní před focením, aby se pleť stačila po vyčištění zklidnit) pouze ošetřete kvalitním krémem, zbytek obstará vizážistka. Pamatujte, že foto-makeup se řídí jinými pravidly, než klasické denní líčení, proto je lepší svěřit se odborníkům. Vhodná je vlastní slámka na pití - nerozmažete si tolik nalíčené rty a jejich okolí.
  13. Probudíte-li se nečekaně s akné, rozhodně nevymačkávejte, nepropichujte, nesnažte se nějak pupínek maskovat. Je snadnější vyrážku lehce zalíčit a následně upravit v PC, než maskovat podrápanou a poškozenou pleť na větší ploše. Můžete zkusit ochlazení ledem, ale pozor na omrzliny, opatrně a jen lehce chladit! Pomáhá i konopný krém, ev. tea tree oil.
  14. Vlasy si umyjte den před focením nebo alespoň pár hodin před schůzkou. Pokud možno nenanášejte stylingové přípravky, pro následné použití žehličky nebo kulmy nejsou vhodné. Ideální je vlasy nechat volně uschnout bez fénování. Ale rozhodně nechoďte spát s mokrou hlavou – vlasy se ničí!
  15. Spánek, spánek, spánek - dostatečně spát je základem krásy. Snažte se dodržovat co nejpravidelnější spánkový režim. Pamatujte, že nejkvalitnější spánek je ten, který "zahájíte" před půlnocí. Na focení přijďte opravdu řádně odpočatá a vyspalá, budete mít nejen lepší pleť, ale i více energie a optimismu. Nedostatek spánku (alespoň 8 hodin) se nejvíc projeví v očních partiích a v citlivosti očí na záblesky a osvětlení. Doneste si oční kapky, máte-li sklon k mrkání a suchým očím.
  16. Pravděpodobně se budete několikrát odličovat, na což může pleť reagovat zarudnutím. Noste si proto vlastní odličovací prostředky, kvalitní, jemné, nedráždivé, na které je Vaše pokožka zvyklá. Následně pleť ošetřete kvalitním krémem (pokud možno nepoužívejte krémy obsahující Retin A nebo Alpha Hydroxy - způsobují prý olupování kůže), na něj pak patří podkladová báze pod make-up.
  17. Přineste si vlastní oblíbené CD - lepší je rychlejší hudba, neuspává, probouzí k aktivitě. Pro případ focení aktů zvolte hudbu, která vás uklidňuje a působí na vás příjemně.
  18. Prohlížejte průběžně módní časopisy a servery, sledujte oblečení, výrazy a pózy, poučte se z nedostatků, a vytěžte pro sebe to nejlepší, trénujte před zrcadlem. Pozor na rychlé pohyby - při focení bude třeba vydržet v určitých pózách nebo výrazech, zkuste se naučit např. několik vteřin být nehybně s naprosto rovnými zády, podsazenou pánví, zastrčeným bříškem, vypnutou hrudí a zataženou bradou (podbradkem)… Dobré rady najdete na mnoha stránkách na internetu.
  19. Myslete na to, že nejen dokonalá tvář nebo postava "prodává" fotku - musíte do ní vložit kouzlo své osobnosti, své herecké nadání, touhu se předvést, vžít do nějaké role… fotograf je váš režisér a kameraman a vy HEREC, komediant, mim…
  20. Předem se s fotografem domluvte na počtu, velikosti a termínu dodání fotografií a na ceně za fotografie, vizážistku, atelier apod.. Pravděpodobně budete muset zaplatit i menší zálohu, zbytek peněz po realizaci.
  21. Nezapomínejte, že domluvíte-li si focení, je to závazné. Fotograf se na vás musí připravit, zajistit, event. i zaplatit předem spoustu věcí, domluvit realizační team…. Nedorazíte-li, budete i tak muset zaplatit náklady a ztrátu času několika lidí.

Ve vašem vlastním zájmu je i sepsání smlouvy-dohody, tzv. Model Release, ve kterém se jasně stanoví eventuelní použití fotek a závazky ze strany vaší i fotografa. O tomto tématu bude více pojednáno v některém z dalších článků.

Rychlé odkazy


ACDSee Pro Photo Manager 3.0 beta

Přepracovaná betaverze známého manažeru a editoru digitálních fotografi.

Fotografování lidí 1.díl

První díl seriálu o FOTOGRAFOVÁNÍ LIDÍ. Na webu se seriálem najdete vždy i ostatní díly.

Domácí Studio 1. díl

První díl seriálu DOMÁCÍ STUDIO. Na webu se seriálem najdete vždy i ostatní díly.

Formát RAW 1. díl

Pokud to s fotografováním myslíte vážně tak formát RAW je jedna z věcí bez které se opravdu neobejdete. Nakoukneme tedy pod pokličku toho velmi užívaného formátu a jeho vlastností. Na webu se seriálem najdete vždy i ostatní díly.

Cesta ke kvalitní fotografii 1. díl

První díl seriálu CESTA KE KVALITNÍ FOTOGRAFII. Na webu se seriálem najdete vždy i ostatní díly.